Amerika Vizesi Nasıl Alınır???

Merhaba; bu yazıyı Amerika’ya vize almak isteyen ve yalan yanlış bir sürü bilgiyle benim gibi kafası karışan herkes icin yaziyorum,biraz uzun bir yazi ama okumanizi siddetle tavsiye ediyorum…

Öncelikle kendimi tanıtayım,evliyim ve 2,5 yasında bir kızım var.Lise mezunuym,Kizim dogmadan önce 15 yillik bir calışma hayatım oldu,ama o dünyaya geldikten sonra ev hanımı olmayı tercih ettim,çeşitli gıda sektörlerinde orta düzey yöneticilik yaptım.

8 yıldır evliyim,esim 32 yasında onunda 14 yillik bir calışma hayatı var,lise mezunu ama şansı yaver gidenlerden ,Türkiye’de herkesin bildigi iyi firmalarda istikrarlı bir calışma hayatı var.

Gelelim maceramıza…Esim ve ben daha önce hiç yurtdışına çıkmadık,eğer Kıbrıs yurtdışı sayılıyorsa,bi oraya gittik,neden bilmiyorum hep yurtiçinde tatilimizi yaptık…

Sanırım pasaport çıkartmak,o kadar evragi hazırlamak ,vizeye başvurmak zor ve maliyetli bir is olarak geliyordu,sanki yurtdışına çıkanlar uzayliymis gibi;)tabi birde ev hanımı oluşum ,hiç yurt dısına çıkmamış olmam sanki imkansız gibi geliyordu vizeyi almak (tabi benim icin)…
Ve aylardan Haziran (2012),eşimle arabada gidiyoruz ve tatil muhabbeti yapıyoruz,sonra birden yurtdışına gitsek ya dedik,konuşma uzadıkça uzadı ,nereye gideriz ne yaparız derken Newyork’ta karak kıldık;)

Ve süreç başladı,biz biraz şanssızdık,çünkü ilk kez pasaport çıkartacaktık ve o sırada ülkemizde çipli pasaport krizi yaşanıyordu,neyse pasaporta başvurduk,kızım ,esim ve ben 3 yillik pasaport icin ödemelerimizi yaptık,21 Haziran 2012’de de emniyete tüm evraklarımızı teslim ettik…
Ve beklemeye başladık,bir kac kez emniyete gittik geldik,hala gelmedi diye,neyse 29 Temmuz’da pasaportlarımız elimize ulaştı…

Asıl şimdi başlıyordu,ne yapacaktık,nasıl bir yol izleyecektik hiçbir fikrimiz yoktu,bu ilk vize başvurumuz olacağı icin profesyonel bir yardım almamız gerektiğine inandık ve vize danışmanlık şirketi aramaya koyulduk.
Bankada ne kadar para gosterecegimizi bilmiyorduk,kimi danışmanlık şirketi 20-25 bin,kimi şirkette en az 40 bin göstermemiz gerektiğini söylüyordu…

Bir arkadasımız vasıtasıyla İstiklal caddesinde bir danışmanlık şirketi bulduk ve görüşmeye gittik,durumumuzu anlattığımızda bize daha önce yurtdışına çıkmadığımız icin zor olabileceğini söyledi,fakat esimin çalıştığı şirketleri ve uzun yıllardır aynı işyerinde çalıştığını duyunca evraklarınızı hazırlayıp getirin randevu alalım dedi.

Gelelim evraklara:
*calisanlar icin son 4 aylık maaş bordrosu
*sirket imza sirkulleri
*sirket faaliyet belgesi
*sirket resmi gazetesi
*sigorta ise giriş bildirimi
*sirket antetli kağıdına konsolosluğa hitaben yazılmış İngilizce yazı
*banka hesap cüzdanı
*kendinize yada aile bireylerine ait varsa tapu yada arac ruhsatı
*vize ücret dekontu 160 USD
*2 adet 5*5 arka fonu beyaz fotograf (fotoğrafçıya amerika konsolosluğu icin derseniz o bilir)
*pasaport ,bitimine en az altı ay kalmış olması lazim ( ama benim önerim mümkün olduğunca uzun olması 2 yillik yada 3)

Evet evraklar bunlar. Biz bu evrakları hazırlayıp danışmanlık şirketine teslim ettik,bankada 17.500 tl gösterdik,anne ve babamin üzerine iki ev vardı onların tapusunu ve arabamizin ruhsatını koyduk evraklara ,konsolosluktan randevu almakla hiç uğraşmadık ,danismanlik şirketi bizim adımıza randevuyu aldı ,vize harcı olan 160 dolarıda onlar ödedi ( 3 kisi oldugumuz icin toplam 480 usd)ve formumuza ekledi.Ayrica randevu gunünden önce doldurulup konsolosluğa gönderilen ds160 denilen bir form var onuda hiç görmedik,danismanlik şirketi doldurup göndermiş,açıkcası sadece belgeleri teslim ettik gerisini şirket halletti.(

Birde önemli olan konu calistiginiz şirketin yazacağı yazı onu yeğenim avukat arkadaşlarına İngilizce olarak yazdırdı,yazının sonunda ornegini paylaşacağım)

Randevu gunümüz 9 Ağustos 2012 Perşembe saat 9:30…

Sabah erkenden kalktık,elimizde hiçbir evrak yoktu ,pasaportlarımızda dahil hepsi danismanlik sirketindeydi,onlarla saat 9:00 da İstanbul Amerikan Konsolosluğunun önünde buluşacaktık ve bize nasıl davranmamız gerektiği hakkında telkinlerde bulunacaklardi:)

Bu arada otel ve uçak rezervasyonu birde seyahat sigortası istemiyor amerika konsolosluğu ,eğer yaptırırsanız ters tepebiliyormus,’sen zaten vizeyi alacağında emirsin gibi’ danismanlik şirketi bize eger vizeyi alırsak su tarihlerde şuraya gideceğiz dememizi söyledi yani rezervasyon falan yaptırmadık,sadece gideceğimiz tarihleri ve sehri beyan ettik evraklarda…

Neyse saat 8:30 Amerikan konsolosluğunun onundeyiz öyle yokuslu bir yol ki arabayı zar zor parkettik.iki dirhem bir çekirdek giyinmistik eşimle ,topuklu ayakkabılar falan)
Tam konsolosluğun önünde 2-3 tane kafe var ,bir sürüde bekleyen insan,gittik bizde o kafelerden birine oturduk,konsolosluk kapısının önünde bahçede 2 polis var randevu saatlerine göre sokağa doğru bağırıyorlar ‘saat 8:30 kalmasinnnn!!!’:)))

Heyecan bastı eşimle beni daha evraklarımızı getirecek adam piyasada yoktu,bir an icin endişelendik acaba gelmeyecek mi diye:)neyseki elinde evraklarla bir genc çıktı geldi.3 ayrı dosya ,kızıma,bana ve eşime ait,bu arada kızım küçük olduğu icin getirmedik onu gerek yokmuş…İnanın bize teslim ettigi dosyalarda ne olduğunu hiç bilmiyoruz,elimize aldık ve bize ‘panik yapmayın sakin olun ,mülakattan sonra ofiste görüşürüz ‘ dedi ve gitti.
Konsolosluğun bahçesine doğru ilerledik 2 polis çantamızı aradı ,isimlerimizi listeden kontrol etti ve kuyruğa girin dedi.

Kuyrukta yaklaşık 20 kisi vardı,sırayla binadan içeri alınıyorduk.Etrafıma baktığımda herkes öyle özensiz giyinmistiki,taytlar,parmak arasi terlikler,şortlar,bir biz iki dirhem bir cekirdektik ve millet bize bakıyordu,olsun dedik sonuçta resmi bir kuruma geldik,aldırmadık cok fazla…

5-6 dakika bekledikten sonra sıra bize geldi,kapıdan içeri girdik x-ray cihazından geçtik ,polisler tekrar isimlerimizi ve pasaportlarımızı kontrol etti ve uzunca bir koridordan yürümeye başladık.
Biraz ilerledikten sonra küçük bir masa gordük ,masada oursan adam evraklarımızı aldı ,ayırdı lastikledi,zimbaladi bişeyler yaptı verdi,2.kata çıkın dedi ve asansöre bindik 2. Kata çıktık.

Virajli bir koridordan ilerledik sandalyelerin dizili olduğu yan tarafı açık bir yere geldik ,bir kac insan orada oturmuş bekliyordu,sonra bir kapı gördük üstünde sıra numarası alın yazıyordu,içeri girdik,yaklaşık 200 metrekare bir ofis ,sonunda önü camlı bir sürü vezne ,karşısında ups kargonun masası ,ortasında bir sürü sandalye ve bekleyen insanlar ve aynı bankadaki gibi numara yanıp sönen tabelalar ve elektronik bir ses “sıra numarası 112 – 3 numaralı vezneden bekleniyorsunuz ”

Danışma gibi bir masadan numaramızı aldık ve oturduk beklemeye başladık.
Derken cok geçmeden numaramız yandı,vezneye gittik,camın arkasında türk bir bayan pasaportlarımızı aldı kontrol etti ve oturun numaranız tekrar yanacak dedi,oturduk ve tekrar beklemeye koyulduk.2-3 dakika sonra numaramız tekrar yandı,yine vezneye gittik ve parmak izi alınan makinada parmak izlerimiz alındı ve bize bahçede bekleyin çağıracaklar dedi,kapıdan çıktık ve sandalyelere oturduk…

O sırada acaba mülakat nerede olacak diye merak ediyorduk,5 dakika sonra numara aldığımız ofisin diğer kapısından bir adam çıktı ve numarası şu olanlar gelsin dedi,yine aynı ofise girdik,megerse aynı yerin son 3 veznesinde mülakat yapıyorlarmış ,yalnız yapanlar bu sefer türk değil türkce konuşmaya calışma Amerikalılar;)

Bu arada türkce yada İngilizce konuşmak artı yada eksi değil bilmenizi isterim…

Neyse; ilk veznede hafif toplu güleryüzü bir kadın,2. Veznede zayıf genc bir adam,3. Veznedekini göremedim:)

Başladık sorulan sorlari dinlemeye:)duyabilecek kadar yakındık çünkü:)hep aynı soru nereye gidiyorsunuz,neden gidiyorsunuz?

Bizden önceki 4 kisiden 3’ü vizeyi aldı,ama evrakları cok incelendi,bende o sırada elimdeki evrakları düzenlemeye başladım,isterler diye,o 4 kisiden 4.sü ne vermediler,tabi ben o anda çöktüm,acaba alamayacak miyiz diye:)
Ve beklenen an numaramız yandı,ortadaki genc amerikalıya düşmüştük:)
Vezneye yaklaştık ve diyaloğumuz:
İlk önce pasaportlarımızı ve vize dekontlarimizi aldı inceledi…
Görevli:Merhaba ……..Bey Amerika’da nereye gidiyorsunuz?
Eşim. :Newyork’a
Görevli:ne zaman gidiyorsunuz?
Esim. :15-22 Eylül arasi ,1 haftalığına yillik iznimizi orada değerlendireceğiz.
Görevli:……bey ne is yapıyorsunuz?
Esim. :radyo programcısı ve müzik direktörüyüm
Görevli:Hanımefendi siz calisiyormusunuz?
Ben. :Hayır ,kızımla ilgileniyorum…

Sonra bir sessizlik tikidi tikidi bilgisayara bişeyler yazdı,tekrar esim ve benim parmak izlerimizi aldı ve ups masasına geçin deyip elimize 3 tane beyaz küçük kağıt verdi.yaklasik 40 saniye sürdü görüşmemiz ve hiçbir evragi istemedi.Ve biz vizeyi almıştık,bu kadar basit olmuştu!!!
Biz o heyecanla ups kargonun sırasına girdik ,etraftaki bütün insanlar bize bakıyordu,ne çabuk aldınız diye ,3 pasaport basına 45 tl kargo ücreti verdik ve konsolosluktan çıktık.Hala şaşkınlık içindeydik,nasıl oldu,bumuydu:)peki kac yillik almıştık,hiçbirşeyi bilmiyorduk,direk vize danismanlik şirketine gittik,malum paramizi ödeyecektik:)
Toplam 750 dolar ücret ödedik şirkete ,bunun 500 doları zaten 3 kişilik vize ücreti ve konsolosluk randevu ücreti olan 20 dolardı.yani 250 dolar hizmet bedeli aldılar bizden.cok kolay aldık dedik danismanlik şirketine,onlarda bize onlar siz gitmeden gönderdiğimiz formdan sizin secerenizi döküyorlar dedi:)
Mutlu Mesut bir sekilde eve döndük ,2 gün sonra Cumartesi gunü pasaportlarımız geldi.2022 yılına kadar 10 yillik vize almıştık:)))yuppiiiii!

Bizim hikayemiz iste böyle,yalnız yazacağım bir kac şey daha var,hani nette benimde okuduğum su iste öyle davranın ,böyle konusun ,su kadar para gösterin diyorlar ya hikaye….

Eğer uzun zamandan beri sigortalı çalıştığınız bir isiniz varsa ,belgelerinizde döneceğinizi garanti ediyorsanız vize cepte demektir.zaten siz oraya gitmeden onlar size vize verip vermeyeceklerini coktan belirliyorlar,sanırım ögrencileri biraz zorluyorlar,çünkü gidecek ogrencilerin dönüşünün garantisi yok.Ha birde bizim bir avantajımız su olabilir ,esimin annesi,babası ve iki ablası da bir cok kez Amerika’ya seyahat etti,belki onları da gormuş olabilirler.

Sonuc itibariyle esim ,kızım ve ben daha önce hiç yurtdışına çıkmadığımız halde 10 yillik vizemizi Amerika’dan aldık,umarım gidecekler icin faydalı bir yazı olmuştur,tavsiyem mutlaka danismanlik Sirketiyle basvuru yapın,hiçbirşeyle ilgilenmiyorsunuz ve yanlış yapma olasılığınız ortadan kalkıyor,benim gittiğim şirketi merak ediyorsanız İstanbul taksim siraselvilerde MKM vize danismanlik şirketi,şimdiden basarılar:))))

20120816-123426.jpg

20120816-123549.jpg

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s